نسخه‌ی جدید گوگل مپ وارد خانه ها می شود!
 
تکنولوژی جدید

 Google-Map

 Bernhard Seefeld در اجلاس Google I/O 2013 از نسخه‌ی جدید نقشه‌ی تحت وب گوگل یا همان گوگل مپ  (Google Maps) رونمایی کرد. این اجلاس که هرساله برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود، امسال ۱۵ May در San Fransisco آغاز شد و تا ۱۷ May ادامه دارد.

گوگل رابط کاربری نقشه‌ی تحت وبش را کاملاً از نو طراحی کرده است. در نسخه‌ی جدید قابلیت‌های فراوان از جمله استفاده از شبکه‌ی اجتماعی Google Plus برای بهبود اطلاعات نقشه و نمایش سه بعدی مکان‌ها بدون احتیاج به نصب افزونه‌ی مخصوص وجود دارد. Bernhard Seefeld می‌گوید رابط کاربری جدید Google Maps، ساده و قدرتمند است.

همه‌ی ما با ظاهر قدیمی Google Map آشنایی داریم که در آن نقشه داخل کادری در سمت راست صفحه است و اطلاعات جستجو و مکان‌ها در کادر دیگر در سمت چپ صفحه به نمایش در می‌آیند. بالای صفحه هم نوار جستجو قرار دارد.

Google-Map-1

 

در نسخه‌ی جدید Google Maps، نقشه از درون کادر بیرون می‌آید و تمام صفحه‌ی مرورگر تبدیل به نقشه می‌شود. نوار جستجو در بالای نقشه به صورت یک نوار معلق است و اطلاعات جستجو و اطلاعات مکان‌ها در کادر‌هایی معلق (که گوگل به آن کارت می‌گوید) در پایین نوار جستجو ظاهر می‌شوند.

Google-Map-2

لازم به ذکر است نمایش نقشه‌ها در این نسخه روان‌تر و سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی انجام می‌شود.

نوار جستجو در نسخه‌ی جدید Google Maps همانند نسخه‌ی قبلی آن در گوشه‌ی بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد. با شروع تایپ نام یک مکان، پیشنهاد‌های جستجو در زیر نوار جستجو به نمایش در می‌آیند. در نسخه‌ی قبلی یک لیست با نام Top Results وجود داشت که بهترین نتیجه‌های جستجو را نشان می‌داد. این لیست در نسخه‌ی جدید وجود ندارد و بهترین گزینه‌ها در خود نقشه به نمایش در می‌آیند. وقتی که یک مکان خاص را در Google Maps مشاهده می‌کنید، کادر‌هایی در زیر نوار جستجو به نمایش در می‌آیند که اطلاعات اضافه در مورد آن مکان را به کاربر نشان می‌دهند. این کادرها که گوگل به آن کارت می‌گوید از نرم‌افزار جدید Google Now برای موبایل گرفته‌شده‌اند و برای کاربران صفحات لمسی بسیار مناسب هستند.

Google-Map-3

Google-Map-4

Google-Map-5

قابلیت نمایش سه بعدی ساختمان‌ها و تصاویر پانوراما از درون خیابان‌ها قابلیت‌های جدیدی برای نقشه‌ی گوگل نیستند. ولی در نسخه‌ی جدید Google Maps این قابلیت‌ها تقویت‌شده‌اند. هنگامی که کاربر بر روی خیابان‌ها بیش از حد زوم کند، خودبه‌خود به حالت Street View می‌رود. البته عموماً یک آیکون مخصوص این کار در صفحه وجود دارد که کاربر می‌تواند روی آن کلیک کند.

Google-Map-6

در نسخه‌ی جدید آیکون‌های مربوط به زوم در گوشه‌ی سمت راست و پایین صفحه قرار دارند و یک آیکون با نام Tilt مخصوص چرخاندن صفحه و فراخانی ساختمان‌های سه بعدی، در بالای آیکون‌های زوم قرار داده شده است. آیکون‌های زوم با آیکون‌های نسخه‌ی قبلی تفاوت دارند و فقط دو دکمه‌ی + و – هستند. به این ترتیب کاربر راحت‌تر است که از اسکرول موس و یا قابلیت‌ زوم صفحات لمسی برای زوم روی نقشه استفاده کند.

فعال‌سازی ساختمان‌های سه بعدی کمی نقشه را کند می‌کند ولی باید توجه داشت که نمایش تصاویر سه بعدی تماماً توسط مرورگر و بدون احتیاج به نصب افزونه اضافی انجام می‌شود.

Google-Map-8

گردش درون ساختمان‌ها در نسخه‌ی قبلی Google Maps نیز وجود داشت ولی در نسخه‌ی جدید از تصاویر پانورامایی که افراد توسط گوشی‌های تلفن هوشمند خود ضبط می‌کنند نیز استفاده می‌شود. در نسخه‌ی جدید گوگل تصاویری کامل از درون برخی مکان‌های تجاری نیز موجود است تا کاربر بتواند مثلاً در یک پاساژ چند طبقه، یک فروشگاه خاص را بیابد.

Google-Map-9


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 378
بازدید کل : 58500
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1